2013. május 30., csütörtök

Bünti

Ma reggel, mikor felkeltem gyorsan ki szerettem volna futni a fürdőbe, elrejteni az éjszaka nyomait, de sajnos nem voltam elég gyors. Anyu már a konyhában áll, kortyolja a kávéját és vészjósló hangon szól: látom ám, mi történt az éjjel! Megint bepisiltél!
Ez nem jött be gondoltam, a seggem megint hurkás lesz, olyan gyorsan próbáltam a fürdőbe menni, ahogy csak tudtam, de anyu megállított.
Nem kell annyira sietni, nem vagyunk késésben, van még öt percem arra, hogy emlékeztesselek mi történik ha nem a WC-t használod!
Told le a pelenkát és fogd meg a bokád, hozom a szíjat!
Keservesen letoltam a nedves pelust, fenekemen a bőr fel volt ázva az éjszaka történtek miatt, a puha bőrön minden ütés legalább kétszer annyira fáj, gondoltam, de nem volt sok időm gondolkozni, megszorítottam a bokám és vártam az első ütést lemeztelenített fenekemre.
Hallottam, ahogy a szíj csatja megcsörren, suhanva szeli a levegőt és egy hatalmas csattanással megérkezik a fenekemre. Anyu nagyon jól tud célozni, minden ütés amit kapok egymás alatt sorakozik, mértani pontossággal és sosem téveszt célt, ugyanolyan erővel találja el mindkét remegő részét fenekemnek, hogy már az első ütés után könnybelábad a szemem. Érzem, hogy az a rész lángolva emelkedik ki a bőrömből, hogy még négy ugyanilyen hurka kövesse.
Ma is nehéz lesz az ülés gondolom, mire meg is érkezik a következő fenékrepesztő csapás.
Tartsd rendesen magad, szeretnél még pluszt is kapni, hangzik a kérdés, persze, persze, hogy nem szeretnék. Próbálom megfékezni magam, de az izmai ösztönösen megfeszülnek, amikor hallom a suhanást, már három, jön a kettő legfájdalmasabb a fenekem aljára, a két gyors, nincs közte pihenő, csatt csatt hallom hátulról, de a fájdalom sokkal hamarabb eljut, mint a hang, szorítom a bokám, az ujjaim nyomai meg fognak látszódni, de nem engedem el, amíg anyu nem szól, mert akkor jön a ráadás.
Így állok még égő fenékkel, lábaim közt a pisis pelussal, amíg nem hallom, hogy tünés a fürdőbe.

9 megjegyzés:

  1. Szerencsétlen kölök.

    VálaszTörlés
  2. Nálunk vidéken minden kapott, hol ezért, hol azért, a legtöbben csak kézzel vagy fakanállal, én szíjjal meg deszkával.
    Titeket nem fenekeltek el???

    VálaszTörlés
  3. Dehogyis nem, csak már olyan régen és annyira kis koromban,hogy nem emlékszem.
    A nővérem mesélte hogyan és jókat röhögött.
    :)

    VálaszTörlés
  4. ÓÓÓ, az nem ér, hogy nem emlékszel rá!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. A botra még emlékszem, amivel vertek, mert azt még óvodás és kisiskolás koromban is ott tartották, a felnőttek fejmagasságában falra erősített, barna vezetékes rádió dobozán.
      De főzőkanállal is fenekelt anyám, amikor a tésztáját én ís gyúrni akartam, de nem voltam hajlandó kezet mosni, helyette hisztiztem. Na akkor jól elvert, mesélték. . .
      Az esetek 2-4 éves korom közötti dackorszakomban történtek. Később ha nem akartam szót fogadni, csak rá kellett mutatniuk a rádión lévő botra, és mondani "Látod!, ott a keresztapád!" Olyankor már nem feszítettem tovább a húrt.
      (Sajnálom, tényleg nem emlékszem az otthoni verésekre.)
      Legközelebb elmesélem, illetve bemásolom a kész irományt, ha megengeded, miért én voltam az egyetlen, az osztályból, akit az iskolában sem fenekeltek el, pedig 1-4.osztályban az még teljesen szokványos gyakorlat volt nálunk a 60-as években. (61-65-ig voltam alsó tagozatos.)

      Törlés
  5. Hogyne, igazán kíváncsi vagyok! Nálunk a szíj volt felfüggesztve, kaptam is vele rendesen, az volt a "szokásos" eszköz a nevelésnél. A többi csak akkor jött, ha úgy ítélték meg, a szíj túl kevés.

    VálaszTörlés
  6. Történelmi lecke fiúknak, de a lányok is figyeljenek! ! ! Hogyan juthattunk idáig?
    :)
    1963-65-ben „óra alatt” a tanuló csak akkor beszélhetett, ha kérdezték.
    A 3.,4. osztályban, nem volt órák közbeni fegyelmezés, testi fenyítés, mint az első és 2. osztályban, vagy később 5-8.-ban.

    A hetesnél volt egy nagy strigulázó füzet az egész heti órarendnek megfelelően felosztva. Akire Tanító néni, óra alatti beszélgetés, vagy pláne rendetlenkedés miatt „rászólt”, annak a nevét a hetes beírta. Ez így folyt óráról órára, hétfőtől szombatig. (A 60-as években, még nem volt a szombat szabadnap.)
    A szombati osztályfőnöki óra volt a felolvasás, büntetés ideje.

    A hetes elkezdte felolvasni a neveket, a hétfői első órától folyamatosan, ahogy a napok teltek, órák múltak, szép sorjában,
    Annak, aki hallotta a nevét, fel kellett nyújtania a kezét, mint jelentkezéskor.
    Aki másodszor is hallotta, két kézzel „jelentkezett”.
    Aki harmadszor is, annak ki kellett állnia a pad mellé, (kezek leengedve).
    A negyediknél kiment a táblához a dobogóra (katedra). Akinek a nevét ötödszörre is felolvasták, az egy kézzel jelentkezve állt kint a dobogón, a hatodiknál mindkét kezét az ég felé tartotta! Egy-egy osztálytársam esetében, néha, heti 6-nál többszöri figyelmeztetés is előfordult.
    A felolvasás befejeztével, voltak a kezüket felemelve tartó ülők, akik megúszták.
    A padjuk mellett állók - a már táblánál lévők számától és Tanító néni hangulatától függően - vagy előre mentek a táblához, vagy leülhettek.
    Ekkor Tanító néni a szekrényből elővette rettenetes pálcáját, a dobogón állóknak le kellett hajolniuk (bokafogás), és sutty, de nagyon keményen ám!
    Akire hét közben négyszer szóltak 1-et, akire ötször, az 2-őt, akire hatszor az 3-at, és így tovább. .
    (A szigorúbb heteken eggyel nőtt az adag, mert olyankor a csak háromszor figyelmeztetettek is kaptak.)
    Nagy-nagy szorongás, gyakran sírás, néha jajgatás kísérte az egész procedúrát. (Akit otthon is rendszeresen vertek, nem félt annyira.)
    Egy kivétellel, mindenki hajolt a dobogón a 3.4.-ben, természetesen a lányok is.
    Elsüllyedtem volna szégyenemben, ha én is. . .
    Később azt szégyelltem, hogy én nem. . .

    VálaszTörlés
  7. Sziasztok én is vidéki srác vagyok és engem is egyedül nevelt Anyukám!engem fakanalal es papucsal nevelt!

    VálaszTörlés
    Válaszok
    1. Ha fel tudod idézni legnagyobb kikapásodat, akkor szívesen közzéteszem itt a blogban :)

      Törlés